7/29/2012

The colour of the week: GREEN


Hihetetlen, hogy ha az ember nyitottá válik valamire, mennyi csatornán árad felé az információ az adott témával kapcsolatban. Sokszor nem hiszem el, hogy korábban hogy lehettem annyira vak/süket, hogy nem realizáltam, hogy a téma mennyire ott lebeg a levegőben. Ebben az esetben: a green smoothie-k pozitív hatásai a szervezetre. Kb. egy éve figyelek jobban oda a táplálkozásomra, és hozok tudatos döntéseket ezzel kapcsolatban (korábban inkább a hízlal vagy nem volt a fő kérdésJ, bár igazából soha nem voltak súlyproblémáim.) És mindezidáig nem találkoztam ezzel a rendkívül egészséges táplálkozási módszerrel. Természetesen nem azt mondom, hogy nem tudtam a smoothie, mint olyan létezéséről, vagy még soha nem ittam volna gyümölcs smoothie-t. Azért hívom módszernek, mert nem egyszerűen arról szól ez a dolog, hogy heti egyszer összeturmixolsz egy banánt meg egy almát, és megiszod, hanem gyakorlatilag bármilyen gyümölcs és zöld levél (saláta, spenót, sóska, rukkola, stb.) kombinálásával ezek az italok gyakorlatilag az ember alapvető, napi táplálékává válnak.

Vera (Living here and there http://sunnywalk64.wordpress.com/), egy madridban élő magyar lány blogja hívta fel a figyelmemet a témára. Még nagyon az elején járok a dolognak, alig egy hete iszom naponta zöld smoothie-t, és még rengeteget kell utánaolvasnom a témának, de nagyon lelkes vagyok, és a testem imádja a rengeteg vitamint, amit a sok zöld és gyümölcs által kap.

A zöld smoothie-k fogyasztása gyakran együtt jár egy vegetáriánus vagy vegán életmóddal. Én - bár nagyon kevés húst eszem - nem vagyok egyik sem, mindamellett, hogy nagyon megértem azokat, akik felhagytak a húsevéssel. Én (még) egyszerűen nem vagyok azon a ponton, de figyelek a testemre, és mihelyt azt érzem, hogy nem kívánom, fel fogok hagyni vele. Nem szeretem a hirtelen meghozott döntéseket életmód kérdésekben, mert általában a hirtelen jött lelkesedés elillan, és a nagy elvek hangoztatása után hirtelen ott vagy ahonnan elindultál.  Ezáltal sok ember elveszti az autentikusságát. Én azt gondolom, hogy megalapozottan, lépésről lépésre lehet csak valóban életmódot váltani, folyamatosan figyelve a testünk válaszaira, és a gondolkodásmódunk alakulására. Na, elég az okoskodásból J

Látjátok, hogy én is mennyire az elején vagyok még az útnak. Nem az a célom a bloggal, hogy tanítsak, hanem inkább az, hogy egy forum legyen, amin hasonló érdeklődésű emberek megosztják egymással a gondolataikat, a tudásukat sok féle témáról. Hiszen az életben nem feltétlenül vesznek körül minkent olyan emberek nap mint nap, akik hozzánk hasonlóan gondolkodnak. Ez persze nem baj, de természetes, hogy az ember folyamatosan keresi a “hasonszőrűeket” :-D  

No comments:

Post a Comment